aloitetaas tällane kertomustarina, miten auto muuttuu ostohetkestä safaarikäyttöön soveltuvaks maasturiks.....


eli 2011 loppuvuonna suzuki samurai lähti maailmalle ja melko vakio 89´ toyota lj 2.4turbo dieselillä tuli tilalle....

ensimmäiseks keulasta lähti tuo komea puskuri veks, renkaat vaihtu coopperin 33" stt, jouset vaihtu ironmanin 2" korottaviin ja keulaan tuli tml:n 12500lbs:n vinssi.


vinssipeti omaa designia, vahvistettu alapuolelta



n.5cm se siitä nous, iha tarpeeks ku pyörät mahtuu pyörii hyvi, eipähä oo nii herkästi kaatuva


keskikonsolii tuli president harryn la-puhelin mikä helpottaa kommunikointia safareilla, katolla on sirion 1000 metallipiiska

murheita mahtu matkalle, n.kuukaus oston jälkee autosta leikkasi 4pytyn kiertokangen kaula ja kampiakselista tuli entine

laakeri oli hävinny välistä kokonaa ja muuttunu tollaseks mujuks öljypohjaa

3kk ehti suurinpiirtein kulua kun haali osia ja pähkäili miten etenis, no paketti lopulta tuli koneistamolta takaisin



tässä vauhdilla kasaanpäin menossa


kone paikallaan, koneessa siis täysremontti tehty, porattu ylikokoon, kaulat kiillotettu ja linjat tarkastettu, kansi täysrempattu, turbo tuli td05 omatekoisella sarjalla, pakoputki 2.5" omaatekoa yhdellä 2.5" simonssin läpivirtaavalla vaimentajalla. vanhaa tuohon ei paljoa jäänyt, kaikki kuluvat osat oikeestaa vaihtui.


läheltä menee sivuputki helmapeltejä, no katotaa jos vähä sais tilaa ku hitsaa helmapalkit.


mahtupaha monta mutkaa toho alkuu, ainut maholline väli oikeestaa tuolta pyöräkotelon läpi vetää.

nyt auto vihdoin ajossa, seuraavaksi vielä pitäisi koneeseen rakennella välijäähy ni uskaltais vähä syöttöjä ja paineita nostella.... panssareita myöskii kaipaa auton alle ja kaikkee pientä kuten snorkkeli, huohotukset ylös jne.

viimeisimpiä pääsiäisen aikaansaannoksia oli pa-tankin pantojen uusinta rosterisiksi kun vanhoista toinen katkesi




lisäillään tarinaa taas kun ehtii rakentaa lisää